USB 'den Linux Kurulumu Hazırlama I [B]

Tarih: Pazartesi, Ocak 13, 2014 | Yildirim Yilmaz | E-mail Olarak Gönder |

Bu blog benim için gerçekten iyi oldu, odaklanma problemi olan biri için cidden iyi fakat benim gibi her şeyin tezeğini çıkaran kişilerin elinde durum tehlikeli olabiliyor. Makale yazamadığım zaman kendimi suçlu hissediyorum yau!

Neyse artık programımızdan bahsedelim birazda; YUMI, bir önceki makalem de bahsettiğim Pendrive Linux firmasının üretmiş olduğu Universal USB Installer programı ile USB'ye yazdırırabildiğimiz işletim sistemlerini  menü olarak USB'ye yazdırabilen, gerçekten hem hayat kurtarıcı hem ciddi faydalı bir yazılım diyebilirim.

Temel olay şu; 

* YUMI ile istediğin işletim sistemini indir
* Sonra sistemleri USB'ye yazdır
* Yazdırdığınız sistem sayesinde gerek veri kurtarma, gerek kurmadan işletim sistemlerini deneme

Menü Arayüzü;

Programı kullanımı gayet basit Universal USB Installer ile aynı, ben yinede tekrardan anlatayım.

Not: YUMI, malesef ki yerli işletim sistemimiz olan PiSi tabanlı Pardus'u desteklemiyor, desteklese işte o zaman tadından yenmez bir şey olurdu açıkçası...

              Yumi 1.9.9.9B                                    Yumi 1.9.9.7B                                  Yumi 0.1.0.6B
İndirmek İçin Tıklayın                   İndirmek İçinTıklayın                 İndirmek İçin Tıklayın

Peki o zaman sistemleri yazdıralım hadi;

* Step 1 bölümünde bize sürücüyü soruyor, sistemleri içine atmak istediğiniz USB'yi seçin

* Step 2 bölümü ise yüklemek istediğiniz işletim sistemini seçelim ve "Browse" diyerek işletim sisteminin ISO imajını gösterelim....

Not: Eğer indirmediyseniz yüklemek istediğiniz sistemi seçtiğinizde "Download" sekmesi aktifleşmiş olacaktır, kutucuğu işaretleyin ve sizi indirmek için siteye yönlendirmesini "Evet" diyerek izin verin, daha sonra indirme işlemini tamamlayıp yine ayın yolda ISO dosyamızı gösterelim ve sonraki aşamaları takip edelim.

* Son aşamada ise "Next" dediğimiz de bize dosyanın "USB'ye yazdırılacaktır, devam etmek istiyor musunuz ?" diye soruyor, "Evet" diyoruz ve bundan sonra yazdırma işleminin tamamlanmasını bekliyoruz.

* İkinci bir işletim sistemini yazdırırken ise dikkat etmemiz gereken tek bir nokta var o da şöyle oluyor; program arayüzün de sağ üst tarafta "Format" kutucuğunu işaretlemeden yeni bir işletim sistemini seçiyoruz ve önceki basamakları tekrarlıyoruz

* Programın diğer bir özelliği ise yazdırdığımız işletim sistemlerini iceleme ve silme imkanı da sunuyor, sağ üst köşede "View or Remove Installed Distros" kutucuğunu işaretleyin ve sürücünüze yüklediğiniz sistemleri görüp istediğinizi silebiliyoruz.

Başka da detay yok açıkçası bir önceki makale de tüm detaylarda bahsettiğim için burada genel hatları anlatmak yeterli olur diye düşünüyorum...Yine de takıldığınız bir yer olursa yorum bırakın yahut iletişimden doğrudan sormak istediklerinizi sorabilirsiniz...Sağlıcakla kalın

Desteklenen Sistemleri Göster

Güle güle kullanmanız dileğiyle, esen kalın...