USB 'den Linux Kurulumu Hazırlama I [A]

Tarih: Pazar, Ocak 12, 2014 | Yildirim Yilmaz | E-mail Olarak Gönder |
Universal USB Installer

Merhaba arkadaşlar yazı dizime hız kesmeden devam ediyoruz, bugün sizlere Universal USB Installer yazılımız kullanarak nasıl Usb'mize istediğimiz işletim sistemini yazdıracağız onu anlatacağım, aslında pek de anlatacağım birşey yok da yazılımın kullanımı gerçekten çok kolay zaten direkt anlatıma geçiyorum;

* İlk olarak Linkten Yazılımımızı indiriyoruz

   Universal USB Installer 1.9.5.1                       Universal USB Installer 1.9.4.1
İndirmek İçin Tıklayın                                   İndirmek İçin Tıklayın

Not: Yazılımın 1.9.4.1 sürümünde yerli işletim sistemimiz olan PiSi tabanlı Pardus Projesini yazdırabilme özelliği mevcuttur, yazılımın yeni sürümlerinde Pardus kaldırılmıştır. Pardus projesinin yeni sürümünde işletim sisteminin tabanı tamamen Debian'a geçtiği için kaldırılmıştır. Eski Pardus sürümünü kurmak istiyorsanız Universal USB Installer yazılımının eski sürümünü de indirme linki aşağıdadır.

Not: Bu yazılımla USB 'ye sadece bir tane sistem kurabiliyoruz, menü sistem yazdırma için aynı firmanın YUMI yazılımını kullanacağız bunu başka bir yazım da ayrıca anlatacağım.

* "Step 1" yazan yerde Usb'mize yazdırmak istediğimiz işletim sistemini seçiyoruz, resimdeki yazan Linux ibaresine aldırmayın Windows'u da Usb'ye yazıdrma özelliği var.

* "Step 2" yazan yerde ise Usb'mize yazdırmak istediğimiz işletim sisteminin "iso" dosyasını seçiyoruz.

* "Step 3" seçeneğinde ise yazdırmak istediğimiz Usb'mizi seçiyoruz, burda seçeneği seçer seçmez "Format" ibaresi çıkıyor Usb'nizi biçimlendirmek istiyorsanız bu seçeneği de işaretleyin, ilk defa yapıyorsanız biçimlendirmenizi tavsiye ederim. 

Not: Dikkat etmeniz gereken "Show All Drives" seçeneğini seçerseniz bilgisayarınızdaki tüm sürücüleri görebilirsiniz, size tavsiyem seçmeyin yoksa yanlışlıkla tüm sürücüleri biçimlendirebilirsiniz, buna dikkat edin veri kaybı olmasın.

* Her şeyi eksiksiz yaptıysanız "Create" diyerek artık Usb'mize seçtiğimiz işletim sistemini yazdırabiliriz. İşlem bittiğinde "Close" diyerek yazılımı kapatın, Artık Usb'miz kullanıma hazırdır.

Yazılımın desteklediği sistemler;

İlerleyen zamanlarda daha da çeşitlendireceğim USB 'den İşletim sistemi kurulumunu şimdilik bu kadar...Güle güle kullanmanız dileğiyle, esen kalın...