İçeriği Göster/Gizle ve İspiyon Butonu Ekleme [A]

Tarih: Cumartesi, Ocak 11, 2014 | Yildirim Yilmaz | E-mail Olarak Gönder |

Bu yazımda sizlere, belirli bir kelimeye tıkladığınızda içeriği gizleme ve göstermeyi anlatacağım...Bu eklenti tam olarak ne işimize yarayacak hemen onu söyleyelim, yazılarınızda bütün anlatım içerisinde detay bilgiler veriyorsanız yazılarınızın açıklama kısmını bu eklentiyle tek bir kelime içerisine almış oluyoruz ve o kelimeye tıkladığınız da açıklamalarımız geliyor...Bir diğer yararı ise içeriğinizin uzunluğunu kısaltmış oluyorsunuz yani yerden ve uzun görünümden kurtulmuş oluyorsunuz...

Yazılarınızı kısaltırken yazmak istedikleriniz bu şekilde "Göster/Gizle" ibaresinin altına eklememizi sağlayan bu küçük eklenti ile açıklamalarımızı kısaltmamıza ve aynı zaman sayfa kullanımını da ekonomik olarak kullanmamıza yarıyor

Evet şimdi sıra bunu nasıl yapacağımız da...

Adım 1 - Blogger'a giriş yapıp hemen ardından Kumanda Paneli'nde, Şablon bölümüne giriyoruz ve HTML'yi Düzenle'ye tıklıyoruz.

Not: Muhakkak bu işlemleri yapmadan önce Şablon Yedeğini Alın.

Adım 2 - Karşımıza blogumuzun kodları karşılıyor bizi, CTRL+F tuş kombinasyonu ile aşağıdaki kodu buluyoruz.
Ve bu kodun hemen bir üst satırına aşağıdaki kodu yapıştırıyoruz.
Adım 3 - Yine CTRL+F yardımıyla bu kez aşağıdaki kodu buluyoruz.
Ve bu kodun hemen bir üst satırına alttaki kodları yapıştırıyoruz.
Adım 4 - Şimdi Şablonu Önizle'ye tıklayın eğer bir sorun yoksa kaydedin ve kalan adımları takip edin. Buraya kadar ki yaptıklarımızı sadece bir kez yapıyoruz, bundan sonrası için sürekli olarak  Adım 5'deki yolu takip ediyoruz.

Adım 5 - Artık bu kadar eklediğimiz kodlardan sonra bu eklentiyi yazı içerisinde kullanmaya geldi sıra, yazımızı yazdık düzenlememiz gereken yerler için Blogger'da yazılarınızı yazarken "Oluştur/HTML" sekmesinden yazımızın kodlarını görüntüleyelim ve HTML bölümüne aşağıdaki kodları ekleyelim
Şimdi eklediğimiz kodlarda nasıl bir değişiklik yapabiliriz biraz da ondan bahsedelim;
* "Eklentinize Özel Bir İsim Verin" kısmı eklentimizin ismi, kafanıza göre değiştirebilirsiniz
* "Gizle/Göster - Başlık" kısmı kısaltmış olduğumuz içeriğin başlık kısmıdır, isteğinize göre değiştirebilirsiniz
* "Yazılar Buraya Yazınız" bölümü ise başlığa tıkladığında görüntülenecek yazınız, kısaltmak istediğiniz yazılarınızı buraya ekleyin

Not: Hemen buraya not düşmek istiyorum, yaptığım araştırmalar da belirtilmemiş bir noktadan bahsetmek istiyorum; aynı yazı içerisinde birçok kez kullanmak isterseniz, kodların adları birbirinden farklı olsun eğer aynı olursa ilk eklediğiniz kod çalışır fakat diğerleri çalışmayacaktır...O kadar yer gezdim bu detayı kimse vermemiş nedense!

Not: Bu kodları sağ-sol sütunlara da uygulayabilirsiniz, kodları ihtiyacınıza göre düzenleyip sonra Yerleşim'den Gadget Ekle yoluyla sütunlarda ki öğelerinize de Gizle-Göster özelliği kazandırabilirsiniz...
Evet bu ekleti de bu kadar, kafanıza takılan bir şey olursa yorum bırakabilir yahut iletişimden yazabilirsiniz...İçeriği Göster/Gizle Butonu diğer bir yöntem de var onu da diğer yazımda anlatacağım...Sağlıcakla kalın...